Vizsgázó

Tanultál? Puskáztál? Sikerült? Nem jött össze? Van egy jó vizsgasztorid, puskamódszered? Írd meg, hogy profi módon vizsgázhassunk mindannyian! vizsgazo.blog@gmail.com

Friss topikok

Címkék

Linkblog

Archívum

Tételeket gyűjteni

2008.11.18. 15:24 :: Vizsgázó

Az egyik legjobb dolog a vizsgázásban – szerintem. Szeretem rendezgetni, szerkeszteni, összevadászni, érdekességekkel kiegészíteni a tételeket. Kicsit olyan, mint a gyűjtőszenvedély. (Tudom, őrült vagyok, sosem tagadtam :)

Szerintem sokat emel egy-egy felelet értékén, ha valami nagyon érdekes témával feldobja az ember. Ez általában +1 mondat tételenként, megéri. Pl. kifejezetten boldogok voltak a vizsgáztatók amikor logisztikában az ókori rómaiak raktározási megoldásait is megemlítettem. Pedig a tétel önmagában dögunalom volt: raktárberendezési lehetőségek technikai szempontból. Én is elaludtam volna rajta, ha nem dobom fel valamivel. Ez persze csalás és figyelemelterelés is egyben: ebbéli örömükben elsiklanak a vizsgáztatók egy-egy pontatlanságon :)

Közelemben van egy illető, májusban fog érettségizni. Irigylem. Na nem a vizsgadrukkja, folytonos tanulás miatt, hanem a lehetőségein. Én 13 éve érettségiztem, se net, se PC nem volt anno. A tételeket tételfüzetbe, kézzel dolgoztuk ki, esetleg fénymásoltuk egymásról. Most? erettsegi.lap.hu, tantárgyanként egy-egy lap.hu oldal, és akkor még lelkes diákok, szakkörök oldalait nem is említettem. Ő már egyszerűen találhat mindenhez egy-egy „feldobómondatot”.

Mégis úgy érzem, nekik sem könnyebb, mint nekem volt. A készen kapott anyag varázsa, hogy nem kell utánavadászni, nem viszi az időt a keresgélés, „csak” tanulni kell. A hátránya, hogy nem a saját gondolatmenetünket tükrözi, idegen. Semmivel sem jobb, mint egy tankönyv.

Vajon hogyan lehetne mégis megkönnyíteni egy vizsgázó küzdelmét a tételekkel?

Szólj hozzá!

Címkék: vizsga tételek

A bejegyzés trackback címe:

https://vizsgazo.blog.hu/api/trackback/id/tr34775663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása